Köznevelési kerekasztal - napirenden a pedagógus továbbképzés megújítása

Publikálva: 2016. június 28.

A pedagógus továbbképzés megújításáról, a vezető szaktanácsadó rendszer kialakításáról volt szó többek között a köznevelési kerekasztal keddi Budapesten tartott ülésén.

Puszter Bernadett, a köznevelés-irányítási munkacsoport vezetője az ülés után tartott sajtótájékoztatón elmondta: a pedagógusok körében erőteljes az igény a továbbképzésekre, amelyek száma várhatóan nőni fog. Helyi szinten szeretnék közelebb vinni ezeket a képzéseket a pedagógusokhoz és együtt kívánnak működni a felsőoktatási intézményekkel is. Emellett egységes informatikai rendszert és ösztönző rendszert is kialakítanának.

Beszámoltak a keddi ülésen a vezető szaktanácsadói rendszer kialakítására vonatkozó javaslataikról. A szaktanácsadóknak a rendszer megerősítésében szánnak szerepet, s a fő tantárgyak és műveltségterületek esetében kineveznének megyei szinten ilyen vezető szaktanácsadókat.

Közlése szerint az Oktatási Hivatal pedagógiai oktatási központjainak bázisintézmény-hálózatára is javaslatot tettek, ezek célja az lesz, hogy területi szinten könnyebben hozzáférjenek az intézmények a szakmai szolgáltatásokhoz. A tényleges működés januártól várható - jelezte.

Szakál Ferenc a foglalkoztatási munkacsoport képviseletében kiemelte a nyugdíjazással összefüggő kormányhatározat módosítását, eszerint nem zárolnák a nyugdíjba vonuló pedagógusok státuszát. A kötött munkaidőben való kötelező intézményi tartózkodás is kikerül a jogszabályból - közölte.

Horváth Péter, a Nemzeti Pedagógus Kar hétvégén újraválasztott elnöke úgy értékelte, eredményeket az oktatás hatékonyságának érdekében tárgyalásos úton lehet elérni, és ehhez tartják magukat a jövőben is. Úgy látja, sikerült eredményeket elérni, és a tankerületek létrejötte nemcsak formai változás lesz, hanem a költséghatékonyságot illetően is jobb helyzet alakul ki. Sikerült a nyugdíjas munkavállalóknál eredményeket elérni, ahogyan a tanfelügyelet területén is - jegyezte meg.

Sipos Imre köznevelési helyettes államtitkár összegzése szerint a legfontosabb feladatokat a kerekasztal elvégezte, és minden olyan javaslatot, amit csak lehetett, jogszabályban rögzített az államtitkárság, illetve annak kimunkálása folyamatban van. A kerekasztal mellett hat szakmai munkacsoport működött, 45 ülést tartottak, a munkában több mint 250 szakember vett részt.

Közölte: a héten kezdődő, több mint 500 pedagógus jelenlétével Sonkádon tartandó konferencián megvitatják a munkacsoportok által kidolgozott dokumentumokat.

A szakmai munka nem áll le, a kerekasztal szeptemberben folytatja munkáját, ekkor a tartalomfejlesztés, a nemzeti alaptanterv új változata, a diákönkormányzatiság, a szakmai szolgáltatás kérdése mellett az átalakuló intézményfenntartás kerül majd napirendre - mondta.

A helyettes államtitkár kérdésre válaszolva kitért arra: intézkedéseket terveznek a végzettség nélküli iskolaelhagyás csökkentése érdekében, a pedagógiai oktatási központok például jelzőrendszert működtetnének.

(MTI)

Menü

Klebelsberg Központ

EFOP-4.1.11-21-2021-00001 Projekt

EFOP-3.1.11-19-2020-00001 projekt

Rászoruló Személyeket Támogató Operatív Program (RSZTOP)

DIGITÁLIS KOMPETENCIA FEJLESZTÉSE

ÚTRAVALÓ ÖSZTÖNDÍJPROGRAMOK EFOP-3.1.4-15-2015-00001 VEKOP-7.3.1-17-2017-00001

Energiahatékonysági fejlesztések az iskolákban

A kora gyermekkori intervenció ágazatközi fejlesztése

Köznevelés az iskolában

Informatikai fejlesztések az iskolákban

Társadalmi Megújulás Operatív Program az iskolákban

Köznevelés Állami Fenntartóinak Folyamat-egységesítése és Elektronizálása (KAFFEE)

Digitális oktatáshoz való egyenlő hozzáférés feltételeinek biztosítása a tanulók és a pedagógusok számára RRF-1.2.1-2021-2021-00001

Előkészítés a Digitális oktatáshoz való egyenlő hozzáférés feltételeinek biztosítása a tanulók és a pedagógusok számára RRF-1.0.0-2021-00002

DIMOP_PLUSZ-4.1.1-23-2023-00001

Általános Adatkezelési Tájékoztató v05

Navigáció