Ifjú feltalálókat díjaztak a Magyar Tudományos Akadémián

Publikálva: 2016. május 31.

Tizenéves diákok pályázatait díjazták a 25. Ifjúsági Tudományos és Innovációs Tehetségkutató Verseny hétfői eredményhirdetésén. A győztes pályaművek között szerepel egy, a jelnyelv népszerűsítését szolgáló szoftver, egy halláskárosultakat segítő chip és egy agyi aktivitással vezérelhető eszköz is.

A Magyar Innovációs Szövetség (MISZ) által szervezett verseny eredményhirdetésére 2016. május 30-án, a Magyar Tudományos Akadémia Dísztermében került sor, ahol bemutatták a leglátványosabb pályamunkákat is. Az ünnepélyes díjátadón Sipos Imre köznevelésért felelős helyettes államtitkár beszédében kiemelte: a köznevelési rendszer ma megfelelő keretet biztosít ahhoz, hogy az iskolákban eredményes tehetséggondozást lehessen végezni. 2016-ban 2,8 milliárd forint forrás áll rendelkezésre a Nemzeti Tehetség Program keretében megvalósuló pályázatokra - tette hozzá a politikus.
A bírálóbizottság 3 első, 3 második, 4 harmadik, illetve 2 különdíjat ítélt oda, továbbá 26 pályázatot kiemelt dicséretben részesített.  A zsűri döntése értelmében, a 2016. szept. 16-21. között Brüsszelben megrendezésre kerülő „28th EU Contest for Young Scientists" európai döntőben a három első helyezett képviselheti Magyarországot.
A győztes pályamunkák:
„Mutasd!- Interaktív jelnyelvet tanító és gyakorló szoftver” - Tóth Fanni (16), Horváth Roland (15)
A pályázat célja, hogy minél több fiatallal megszerettessék a jelnyelvet, érdeklődjenek a siket kultúra iránt. A Mutasd! egyfajta kedvcsináló ahhoz, hogy belépjünk ebbe a különleges világba – fogalmaztak a pályázók.
„Mikroelektromechanikai struktúra alacsony frekvenciás hangok és rezgések érzékelésére” - Udvardi Péter (18)
A pályamunka egy alacsony frekvenciás hangok elektromos feszültséggé alakítását szolgáló chip, amit széles körben lehetne használni olyan speciális implantátumokban, amelyek nagyban javítanák a súlyos halláskárosulásban és siketségben szenvedők életminőségét.
 „Egy eszköz az elmének” - Imets Tamás (17)
A kidolgozott rendszert egy olyan mesterséges intelligenciával ruházta fel a pályázó, amely agyi aktivitás hatására észleli a felhasználó, tudatos kontroll nélküli akaratát és ennek függvényében végez el feladatokat. A program képes megállapítani, ha használója álmos, ideges, mérges vagy vízre, folyadékra van szüksége.
A nyertes pályázatok a brüsszeli megmérettetésen túl, a szeptemberi Kutatók Éjszakáján is bemutatásra kerülnek.

Menü

Klebelsberg Központ

EFOP-4.1.11-21-2021-00001 Projekt

EFOP-3.1.11-19-2020-00001 projekt

Rászoruló Személyeket Támogató Operatív Program (RSZTOP)

DIGITÁLIS KOMPETENCIA FEJLESZTÉSE

ÚTRAVALÓ ÖSZTÖNDÍJPROGRAMOK EFOP-3.1.4-15-2015-00001 VEKOP-7.3.1-17-2017-00001

Energiahatékonysági fejlesztések az iskolákban

A kora gyermekkori intervenció ágazatközi fejlesztése

Köznevelés az iskolában

Informatikai fejlesztések az iskolákban

Társadalmi Megújulás Operatív Program az iskolákban

Köznevelés Állami Fenntartóinak Folyamat-egységesítése és Elektronizálása (KAFFEE)

Digitális oktatáshoz való egyenlő hozzáférés feltételeinek biztosítása a tanulók és a pedagógusok számára RRF-1.2.1-2021-2021-00001

Előkészítés a Digitális oktatáshoz való egyenlő hozzáférés feltételeinek biztosítása a tanulók és a pedagógusok számára RRF-1.0.0-2021-00002

DIMOP_PLUSZ-4.1.1-23-2023-00001

Általános Adatkezelési Tájékoztató v05

Navigáció