Az állami intézményfenntartó és a Bátai Önkormányzat együttműködési megállapodásának keretében a község általános iskolájában is bevezetésre kerül a Komplex Instrukciós Program (KIP). Az innovatív módszer, nemzetközi és hazai tapasztalatok alapján hatékonyan segíti a hátrányos helyzetű gyerekek iskolai felzárkóztatását.

A bátai polgármester, a település képviselőtestülete és a Hunyadi János Általános Iskola vezetése 2015 nyarától ismerkedtek a hejőkeresztúri modellel, melynek során többször is részt vettek a borsodi településen található mintaiskola bemutató óráin. 2016 februárjában a nevelőtestület tagjai is meglátogatták a bázisintézményt és a pozitív tapasztalatok ismeretében támogatták a program bátai bevezetését. A testület álláspontja szerint a KIP kiváló módszer lehet a településen élő, szociokulturálisan hátrányos helyzetű gyerekek felzárkóztatására.

Maga a program, két évtizedes kutatómunka után, az Egyesült Államokbeli Stanford Egyetemen került kidolgozásra és bevezetésre. A csoportmunka-szervezésen alapuló tanítási módszer célja, hogy a gyerekek saját képességeit fejlessze és az osztálymunka során részük legyen sikerélményekben.  A diákok a klasszikus iskolai elrendezés helyett, heterogén csoportokba osztva, kreatív feladatok segítségével sajátíthatják el a tananyagokat. Fontos hangsúlyt kap a kommunikáció képességek fejlesztése és a csapatmunka formájában történő közösségépítés, egy-egy megoldandó feladat elvégzésének érdekében.

Magyarországra a módszert 2001-ben adoptálta Kovácsné dr. Nagy Emese, a hejőkeresztúri iskola igazgatója, ahol a diákok 70 százaléka hátrányos helyzetű gyermekek közül került ki. A hazai sikerek eredményeképpen a Miskolci Egyetemen múlt év decemberben felavatták a Miskolc-Hejőkeresztúri KIP Regionális Módszertani Központot, amelynek nemrég Rachel Lotan, a program megalkotója is vendége volt.